Fagot je pihalo iz lesa. Sestavljen je iz dveh javorovih cevi, ki ju na spodnjem delu spaja iz enega kosa lesa izdelana cev – v obliki črke U izoblikovan čevelj. Na kovinski cevasti podaljšek je pritrjen dvojni trstikov jeziček, v katerega pihamo. Tako nastane zvok.
Zaradi dvojnega jezička, pa tudi po gibčnosti in igralni tehniki, je fagot soroden oboi.
 Obseg ima od B1 do Es2.
Danes je v uporabi predvsem kot basovsko glasbilo. Je pomemben član simfoničnega in pihalnega orkestra ter različnih komornih sestavov.

Oddelek
Pihala, trobila in tolkala

Vrsta programa
Za otroke

Starost
9 – 11 let, lahko tudi od 8 let

Trajanje programa
6 + 2 leti

Vpis
Opravlja se preizkus nadarjenosti, 3. teden meseca maja za prihodnje šolsko leto.

 Po svojem značaju je fagot hkrati basovski in tenorski inštrument.
V družino fagotov sodita še oktavo nižje uglašen kontrafagot in otroški fagot (t.i. Quintfagott). V kolikor fizične predispozicije učenca za pričetek igranja fagota še niso dosežene, je otroški fagot primeren za učence začetnike.
 Zaradi dvojnega jezička, pa tudi po gibčnosti in igralni tehniki, je fagot soroden oboi.

Zgodovina fagota

Inštrumente z dvojnim trstikovim jezičkom so sicer poznali že stari Grki in Rimljani, oblika fagota, kot jo poznamo danes, pa se začne razvijati v renesansi z njegovim predhodnikom enocevnim dulcijanom. Raziskovalci si niso povsem enotni, kdo točno je izumil baročni fagot, znano pa je, da so zanj že takrat komponirali slavni skladatelji, kot so Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach in Georg Philipp Telemann.

Zaradi želje po tehnično bolj dodelanem inštrumentu se je fagot postopoma razvijal. Najpomembnejša oseba za dokončno obliko modernega fagota je bil nedvomno Johann Adam Heckel, ki je leta 1831 v mestu Biebrich v Nemčiji odprl tovarno za izdelavo fagotov. Izpopolnil in preuredil je sistem zaklopk in leta 1843 napisal tudi tehnični priročnik za igranje na njegov inštrument. Ta sistem fagota se je hitro uveljavil praktično po vsem svetu. Tovarna je s tem pridobila sloves izdelave najboljših fagotov, ki ga je ohranila vse do danes.

Priporočljiva starost

Za začetek učenja oboe poročamo starost od 9 do 11 let. Ob ustrezni telesni razvitosti in fizičnih sposobnostih se starostna meja lahko zniža na 8 let. Če ima otrok premajhen razpon rok in prstov, mu svetujemo pouk kljunaste flavte za eno leto. V tem času otrok pridobi osnovno glasbeno znanje, spozna osnove preponskega dihanja, postavitev prstov in notni zapis. Vse to s pridom uporabimo in nadgradimo pri nadaljnjem pouku oboe.

Predmetnik

 
Nižja stopnja
Višja stopnja
Predmeti
1
2
3
4
5
6
7
8
Oboa
Nauk o glasbi
Solfeggio
Pevski zbor
Orkester
Komorna igra

Trajanje programa

Učni program izvajamo po javno veljavnih učnih načrtih. Zasnovan je tako, da ga lahko prilagajamo zmožnostim posameznega učenca. Učenci so vključeni v programski koncept, ki jih vodi skozi uravnotežen razvoj muzikalnih in tehničnih sposobnosti, spoznavajoč glasbena obdobja od baroka do moderne.

Učenje klavirja traja 8 let, in sicer 6 let na nižji stopnji in 2 leti na višji stopnji.

Po uspešno opravljenem letnem izpitu v 6. razredu nižje stopnje učenec poleg letnega spričevala pridobi tudi potrdilo o zaključenem šolanju na nižji stopnji. Za prehod na višjo stopnjo izobraževanja mora učenec na letnem izpitu pokazati dobro obvladovanje vseh tehničnih in muzikalnih elementov igre ter pridobiti pozitivno mnenje izpitne komisije.

Višja stopnja je namenjena učencem, ki imajo željo po nadaljnjem izobraževanju, a šolanja ne nadaljujejo na srednješolski stopnji.

Posebno talentirani učenci lahko opravijo preizkus nadarjenosti za srednjo šolo in svoje izobraževanje nadaljujejo na Umetniški gimnaziji Konservatorija, smer glasba.

Namen in cilji poučevanja

Učenci se predstavljajo na javnih in internih nastopih ter tematskih nastopih.

Namen in cilj poučevanja so:

  • spodbujanje interesa za igranje na fagot,
  • spodbujanje kreativnosti in delovnih navad,
  • razvoj izvajalskih spretnosti, koordinacije rok in jezika,
  • naučiti se oblikovati ton in zanj skrbeti,
  • spoznavanje pravilnega dihanja in doživljanja ritma v glasbi,
  • utrjevanje koncentracije pri javnem nastopanju,
  • izoblikovanje in krepitev samopodobe ob nastopih ali tekmovanjih,
  • razvoj kritične presoje in vrednotenja obravnavane literature glede ravni umetniške kakovosti,
  • spodbujanje obiskovanja koncertov,
  • oblikovanje socialne interakcije in empatije,
  • predstavitev možnosti vključevanja v ljubiteljske pihalne in simfonične orkestre ter druge zasedbe v širšem okolju.

                Materialni stroški šolanja

                Celoten prispevek je razdeljen na 8 enakih mesečnih obrokov.

                Pouk 2x/teden po 30 minut: 45,00 eur/obrok
                Pouk 2x/teden po 45 minut: 48,00 eur/obrok

                Izposoja inštrumenta

                Šola učencem omogoča izposojo inštrumenta. Po posvetu s pedagogom si ga učenci lahko izposodijo na začetku šolskega leta. Učitelji tudi svetujejo, kakšne potrebščine so potrebne za učenje (ustnik, trsteni jezički).

                Prispevek za izposojo inštrumenta na leto: 120,00 eur
                Prispevek se poravna v dveh obrokih, in sicer v mesecu novembru in marcu.