Zgodovina sodobnega plesa
Korenine sodobnega plesa segajo daleč v prejšnje stoletje, ko je ameriška plesalka Isadora Duncan s svojimi revolucionarnimi idejami ples osvobodila baletnih copatk in zaplesala bosa. Odklanjala je klasičen balet in razvila lasten stil plesa, ki se je naslanjal na grški ideal lepote.
Poučevanje sodobnega plesa na Slovenskem ima dolgo tradicijo predvsem po zaslugi Žive Kraigher, ki je bila ena prvih pedagoginj sodobnega plesa pri nas. Bila je učenka plesne umetnice in pedagoginje Mete Vidmar, ki je v slovenskem kulturnem prostoru ustvarila temelje slovenskega sodobnega plesa.
Živa Kraigher je leta 1956 ustanovila plesno šolo. Šola je najprej delovala v okviru Pionirske knjižnice. S priključitvijo šole k novo ustanovljenemu Zavodu za glasbeno in baletno izobraževanje leta 1963 je nastal oddelek za izrazni ples, ki ga je Živa Kreigher tudi vodila. Razvijala je svoj sistem plesne vzgoje, ki je temeljil na tehniki okrogle linije. Z ambiciozno vizijo je oblikovala pobudo za ustanovitev profesionalne šole za sodobni ples. Pobuda je zaživela šele s prenovo slovenskega srednjega šolstva v šol. l. 1999/2000, ko je na naši šoli stekel program umetniške gimnazije in je bil sodobni ples vključen v predmetnik. Po Živi Kraigher so pedagoško delo prevzele njene učenke in nadaljevale njeno vizijo.
Priporočljiva starost
Pouk sodobnega plesa se prične pri 9. letih z vpisom v 1. razred programa sodobnega plesa. Program obsega šest razredov v priporočljivi starosti od 9 do 14 let. Vpis je možen na podlagi opravljenega preizkusa nadarjenosti.
Predmetnik
Trajanje programa
Šolanje sodobnega plesa traja 6 let, in sicer 4 leta na nižji stopnji in 2 leti na višji stopnji.
V 1. in 2. razredu pouk poteka dvakrat tedensko po 60 minut, v 3. in 4. razredu pa že dvakrat tedensko po 90 minut.
Po štirih letih šolanja učenci zaključijo nižjo stopnjo. Za napredovanje v 5. razred morajo uspešno opraviti letni izpit in pridobiti pozitivno mnenje izpitne komisije, da lahko nadaljujejo šolanje na višji stopnji, ki traja 2 leti (5. in 6. razred). V 5. in 6. razredu učenci dobijo kot dodatni obvezni predmet še NOG za plesalce.
Posebno talentirani učenci lahko opravijo preizkus nadarjenosti za srednjo šolo in svoje izobraževanje nadaljujejo na Umetniški gimnaziji Konservatorija, smer glasba.
Namen in cilji poučevanja
Sodobni ples s svojo sistematiko spodbuja otrokov telesni razvoj in odnos do lastnega telesa. V izobraževalnem programu ima otrok priložnost razviti pozitivno samopodobo in lastno identiteto.
Namen in cilji poučevanja so:
- prebujanje interesa in ljubezni do plesa,
- razvijanje kreativnosti in samozavedanja,
- sproščanje domišljije in ustvarjalnosti,
- vztrajnost in delovne navade,
- telesni razvoj
- ozaveščanje estetskega čuta,
- razvijanje prostorskih predstav,
- spodbujanje javnega nastopanja, socialne interakcije in empatije,
- spodbujanje vseživljenjske udeležbe v umetnosti plesa, glasbe …
Materialni stroški šolanja
Celotni prispevek je razdeljen na 8 enakih mesečnih obrokov.
1.-4. razred, 2x/teden po 60 minut: 40,00 eur/obrok
5.-6. razred, 2x/teden po 90 minut: 42,00 eur/obrok