Peter Katalin

profesor, korepetitor

Govorilne ure

Po predhodnem dogovoru.

Življenjepis

Katalin Peter je obiskovala srednjo glasbeno šolo v Subotici, nato Akademijo za glasbo v Novem Sadu pri prof. Arbu Valdmi. Prva njena zaposlitev je bila v Muzički školi Subotica kot profesorica klavirja in korepetitorica. V Sloveniji živi od leta 1997, kjer se je najprej zaposlila v Glasbeni šoli Trebnje, nato pa v Srednji glasbeni šoli v Ljubljani. Vsa ta leta je sodelovala na Akademiji za glasbo v Ljubljani kot korepetitor.

Katalin Peter je rojena v Vojvodini v madžarski družini. Že v zgodnjem otroštvu se je navdušila za glasbo in od takrat vztraja v njej. Srednjo glasbeno šolo je obiskovala v Subotici pri profesorici Marije Sekelj, ki je pri njej znala vzbuditi vztrajnost in ljubezen tudi do vadenja , ne samo do skrivnostne lepote črnobelih tipk. Prav ona je popravljala in razvijala njeno tehnično znanje in jo pripravila za nadaljnjo pot. Po zelo uspešnih letih šolanja na srednji stopnji je bila predčasno sprejeta na Akademijo za glasbo v Novem Sadu, kjer je postala študentka pri priznanem pedagogu prof. Arbu Valdmi. Po končani akademiji se je vpisala še na magistrski študij in z odliko diplomirala. V času šolanja je bila velikokrat nagrajena na državnih tekmovanjih takratne Jugoslavije. Igrala je kot solistka z orkestrom in je koncertirala v vseh večjih mestih (Novi Sad, Beograd, Zagreb, Sarajevo, Priština, Ljubljana).

Med njene nastope štejemo tudi sodelovanja s slovenskimi skladatelji, katerih je igrala nešteto novitet tako pred slovenskim občinstvom, kot tudi v tujini. Ob njeni klavirski spremljavi se je širila prepoznavnost helikonov (novih inovativnih instrumentov) v Latviji, Nemčiji, Austriji, Španiji, Rusiji (Moskvi) in v Združenih Državah Amerike (Atlanta, Bloomington) ter širom Slovenije. Snemala je za RTV Novi Sad kot solistka ter za RTV Slovenije kot klavirska spremljevalka.

Trenutno je tudi profesorica dopolnilnega predmeta klavirja na srednji stopnji. Zanima jo, na kakšen način približati igranja klavirja ostalim instrumentalistom; kako povezati glasbeno teorijo in jo prenesti na klavirske tipke ter kako vzbuditi željo po raziskovanju tega univerzalnega instrumenta; kako navdušiti glasbenike, ki jim je ta predmet obvezen, da kljub natrpanemu urniku in pritiskom še vedno najdejo čas in veselje do novega znanja, kako klavir približati posameznikom, ki so popolnoma različni v predznanju, sposobnostih, delovnih navadah in naklonjenosti do glasbe. Večna vprašanja, ki nikoli ne zbledijo.

V svojih mladih letih je igrala tudi kitaro in imela dekliško skupino s katero so prepevale njene uglasbene otroške pesmice v madžarščini, v njenem maternem jeziku. Svojo željo po komponiranju je vseskozi nadaljevala. Pisala je za glas in klavir, zbor, za kitaro, solo klavir, trobila s klavirjem, delala priredbe za trobilne instrumente in klavirski trio. Zadnja leta sodeluje tudi na pesniško-glasbenih večerih, kjer tudi sama poje svoje pesmi s klavirjem.

Dosežki