Zupan Nataša

profesor

Govorilne ure

Po predhodnem dogovoru.

Življenjepis

Že kot študentko jo je Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani izbrala za predstavnico na mednarodni akademiji Praga – Dunaj – Budimpešta. Ob zaključku študija je prejela štipendijo društva Richarda Wagnerja, ki ji je omogočila izobraževanje v Bayreuthu.

Solopetja se je pričela učiti na Glasbeni šoli v Celju pri prof. Davorju Mikuliču. Študij je nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu prof. Irene Baar in ga zaključila v razredu prof. Eve Novšak Houške z odliko ter bila nominiranka za študentsko Prešernovo nagrado. Ves čas se je izobraževala na seminarjih uglednih umetnikov, poglobljeno pa se je po študiju izpopolnjevala pri svetovno znani umetnici in pedagoginji prof. Dunji Vejzović.

Od leta 2006 poleg umetniškega ustvarjanja poučuje solopetje; od leta 2022 je profesorica petja na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana.

Kot solistka je nastopila s številnimi priznanimi orkestri in eminentnimi dirigenti na vseh pomembnih odrih in ustanovah v Sloveniji (SNG Opera Ljubljana, SNG Opera Maribor, Slovenska filharmonija, RTV Simfoniki, Zveza slovenskih godb, orkester OML Ljubljana, orkester Akord Celje, Ljubljana festival, festival Lent in festival Poletje v Stari Ljubljani Imago Sloveniae, na Slovenskih glasbenih dnevih, v ciklu koncertov zavoda PerArtem ; v komornih zasedbah (s kvartetom Camerata Labacensis, s kvartetom Akord in kvartetom Amfir iz St. Petersburga, z All Capone Štrajh Triom, s triom Atair je posnela Handlove arije v studio RTV-ja, z Wind Ensemble Lux idr. ), redno pa svojo umetniško pot plemeniti tudi z nastopi in projekti v tujini (HNK Rijeka, festival Trieste v Italiji, festival Eufemija v Grčiji, s Slavkom Avsenikom in ansamblom Gašperji na festivalih v Kanadi in v ZDA (Aiwa, Minnesota, Chicago), na festivalih v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem in v državah nekdanje Jugoslavije. S celovečernim koncertom je ob mednarodno priznanem akordeonistu Gašperju Primožiču nastopila za prvega govorca Bele hiše ZDA, gospoda Johna Boehnerja. Na Nizozemskem je v den Haagu leta 2022 zaključila triletni mednarodni projekt »Disorders«, katerega krona je bila sodobna opera BalerinaBalerina skladateljice Petre Strahovnik, v kateri je nastopila v glavni vlogi. Projekt je bil deležen svetovne pozornosti. Takrat je vstopila tudi v svet performance arta, kjer je septembra 2021 v Frankfurtu in v den Haagu na povabilo ustanovitelja IPA, Jurgena Fritza, sodelovala v obsežnem projektu Toxic breath in Beyond the civilised body.

Poustvarila je številne operne in operetne vloge, v SNG opera in balet Ljubljana pa leta 2012 debitirala v vlogi Musette v Puccinijevi operi La Boheme.

Sodeluje s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem in je članica kulturno umetniškega društva Cona8.

Redno in rada sodeluje s slovenskimi skladatelji. V poustvarjalni proces so ji mnogi zaupali dela, med njimi Petra Strahovnik, Alojz Ajdič, Jakob Jež, Bojan Glavina, Tomaž Habe, Peter Kopač, Urška Orešič, Marko Stajnko, Vitja Avsec in drugi; pogosto v okviru koncertnega cikla Društva slovenskih skladateljev, v okviru Slovenskih glasbenih dnevov, v ciklu PerArtem, na številnih recitalih in v komornih zasedbah. Vse posnetke hrani arhiv RTV Radia Slovenija.

Aprila 2021 je s samospevom skladateljice Aleksandre Naumovski Potisk zmagala na tekmovanju SpevSLAM 2021.

Septembra 2022 je pri založbi DSS izšla njena zgoščenka RUMENO – RDEČE – ČRNO s samospevi slovenskih skladateljev v trio izvedbi z imenitnima glasbenikoma, s pianistko Andrejo Markun in klarinetistom Andrejem Zupanom.

Dosežki