Diplomska dela študentov po prenovljenem študijskem programu Balet, za pridobitev naziva višji baletni plesalec / višja baletna plesalka
Flegar Lara
Pomen preventivne aktivnosti in pregled najpogostejših baletnih poškodb pri baletnih plesalcih
Mentor: dr. Matej Plevnik
Šlibar Manca
Pojav motenj hranjenja pri baletu
Mentor: dr. Tanja Kajtna
Žervanov Sara
Prebujanje sodobne ženske duhovnosti skozi gibanje in rituale
Mentor: Vesna Cestnik Tehovnik, prof.
Diplomsko delo raziskuje presečišče duhovnosti, plesa in ritualnih praks v kontekstu ženskih izkušenj in ženske duhovnosti. Avtorica raziskuje pomen in pomembnost duhovnosti in svetega plesa v preteklosti in danes, opisuje zgodovino ženskih svetih plesov in obredov ter vlogo žensk pri čaščenju boginj. V diplomskem delu so izpostavljene različne svetovne plešoče boginje. Avtorica se prav tako poglobi tudi v življenja in dela sodobnih plesalk, ki so v 20. stoletju prispevale k postopni oživitvi svetih plesov, kot so Isadora Duncan, Ruth St. Denis, Martha Graham, Mata Hari in Miriam Peretz, ki tudi v 21. stoletju ohranja svete in obredne plese ter jih prenaša na oder. Poleg tega diplomsko delo raziskuje in natančno opisuje različne vrste svetih in obrednih plesov. Obravnava tudi temo uporabe svetih plesov v uprizoritvenih umetnostih in razpravlja o tem, kako lahko te prakse povežejo različne svetovne kulture in tradicije.
Teoretični del je podkrepljen s praktičnim, kjer avtorica predstavlja svojo originalno koreografijo svetega oz. obrednega plesa z naslovom »The Way Knows The Way«.
Aleksova Zavašnik Kristina
Polje asociacij, ki ga sproža lik laboda iz baleta Labodje jezero
Mentor: dr. Leon Stefanija
Čupković Igor
Osnovnošolsko in srednješolsko plesno izobraževanje na Hrvaškem in implementacija »midway modela« v njem
Mentor: dr. Leon Stefanija
Podjavoršek Liza
Predstavljanje pri plesu
Mentor: dr. Tanja Kajtna
Golescu Mircea Albert
Doživljanje in zmanjševanje anksioznosti pred nastopom pri otrocih
Mentor: dr. Tanja Kajtna
Pričujoče diplomsko delo je teoretične narave. V prvem delu smo predstavili različne izsledke o naravi, izvorih in znakih anksioznosti ter o prepoznavanju stresne obremenjenosti in anksioznosti pri otrocih. Posebno pozornost smo namenili socialnim dejavnikom razvoja anksioznosti, kot so družina, vrstniki in šolsko okolje. Pri razlagah anksioznosti smo se osredotočili na separacijsko in izvajalsko anksioznost, ki v okolju plesnega pouka za otroke najpogosteje prihajata do izraza.
V drugem delu naloge smo se osredotočili na uravnavanje stresnega doživljanja, s poudarkom na plesu kot varovalnem mehanizmu. Predstavili smo uporabne tehnike vizualizacije in sproščanja, ki ugodno delujejo na zmanjševanje zaskrbljenosti in tesnobnosti pri otrocih pred nastopom in med njim. Prikazali smo vlogo učitelja pri razvoju občutka lastne vrednosti in zmožnosti samoregulacije pri otrocih ter osvetlili pomen dobre seznanjenosti plesnega učitelja z mehanizmi doživljanja in izražanja strahu in tesnobe ter s tehnikami uravnavanja le-teh. Med pomembne dejavnike uravnavanja anksioznosti pri otrocih sodijo robustne sheme o sebi in svojih nalogah ter dobra seznanjenost s strukturo nastopa, poznavanje telesnih in vedenjskih znakov stresa, njihova pozitivna interpretacija, usmerjenost v obvladovanje namesto v tekmovanje ali varovanje ter izurjenost v tehnikah sproščanja. Izhajajoč iz ugotovitev o prepoznavanju in zmanjševanju anksioznosti, smo v zaključnem delu naloge predstavili več krajših vaj vizualizacije, sproščanja, zavedanja in umirjanja lastnih misli ter uravnavanja fizioloških sprememb, ki jih je moč vključiti v pouk plesa za otroke.
Novotny Antonija
Baletni pedagogi, učenci in dijaki na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana
Mentor: dr. Leon Stefanija
Diplomska naloga ima dva dela, praktičnega in teoretičnega. Kot metodo dela sem poleg arhivskega popisovanja uporabila tudi trinajst strukturiranih intervjujev z učenci in baletnimi pedagogi, povezanimi z današnjim KGBL.
V praktičnem delu je bila uporabljena metodologija sistematičnega dela na arhivu današnjega KGBL, kar je omogočilo izdelavo poenotene baze podatkov vseh učencev ter baletnih pedagogov na nižji in srednji stopnji baletnega šolanja od šolskega leta 1948/49 do 2019/20. Prvi rezultat diplomskega dela so tako poimenski seznam baletnih pedagogov in podatki o številu vpisanih po letih ter številu tistih, ki so med leti 1948 in 2020 zaključili šolanje na nižji in srednji baletni šoli. Podatki o številu vseh učencev so predstavljeni v obliki tabel in grafikonov. Predstavljene so tudi javne produkcije skozi zgodovino učencev baleta na današnjem KGBL.
Teoretični del vsebuje predstavitev pogovorov z baletniki in analizo dejavnikov, ki vplivajo na uspešen zaključek šolanja baletnih učencev. To je privedlo tudi do drugega rezultata diplomske naloge: razprave o pojmu samopodobe baletnega pedagoga.
Ivnik Tihe
Sprostitvene tehnike pri baletnih plesalcih
Mentor: dr. Tanja Kajtna
Vilar Pia Lina
Doživljanje stresa pri baletnih plesalcih
Mentor: mag. Nuša Podvornik
Juhant Tina
Pomen telesnih predispozicij v klasičnem baletu
Mentor: Matej Selan, prof.
Klasični balet je plesna zvrst z dolgo tradicijo in natančno določeno tehniko, zato se je v njegovi zgodovini za baletne plesalce izoblikoval tudi določen telesni ideal. Nekatere od teh telesnih lastnosti so nujne za razvoj pravilne tehnike, prinašajo pa lahko tudi tveganja za poškodbe. Vloga baletnih pedagogov je prenašanje znanja iz funkcionalne anatomije in biomehanike na svoje učence, da le-ti lahko optimalno izkoristijo svoje telesne lastnosti. Delovanje preko anatomskih zmožnosti povzroča napake v tehniki in kronične poškodbe, ki lahko v najslabšem primeru končajo profesionalno kariero. Pomembno se je zavedati, da so dobre telesne predispozicije le osnova za razvoj plesalca, zato jim ne smemo pripisovati prevelikega pomena. Profesionalni plesalci poleg primernega telesa potrebujejo tudi veliko mero talenta za izraznost, muzikalnost in plesnost, najpomembnejše pa je redno in pravilno delo ter dobro poznavanje telesa in njegovega delovanja.
Namen tega diplomskega dela je s pregledom literature ugotoviti in opisati, katere telesne lastnosti so bistvene za klasični balet in od česa so odvisne. Za bolj poglobljeno razumevanje in razlago bomo k raziskovanju potrebe po posameznih telesnih lastnostih pristopili z anatomskega vidika. Skušali bomo ugotoviti, ali določene anatomske lastnosti prinašajo večje tveganje za poškodbe in kakšna je lahko preventiva. Opisali bomo potek sprejemnega preizkusa v baletno šolo in pregled telesnih predispozicij. Opredelili bomo telesne lastnosti, ki se jih da izboljšati in navedli še druge lastnosti, ki vplivajo na uspeh baletnega plesalca.
Beguš Metka
Psihična priprava baletnega plesalca
Mentor: Vesna Cestnik Tehovnik, prof.
Somentor: dr. Tanja Kajtna
Škrjanc Katarina
Balet Iluzije Slavka Osterca
Mentor: dr. Leon Stefanija
Stoyanova Chausheva Gabriela
Vloga pedagoga pri baletu - poklic baletni pedagog
Mentor: Matej Selan, prof.
Biancuzzi Karmen
Razvoj plesa in baleta od antične dobe do klasicizma
Mentor: Petra Pikalo, prof.
Somentor: dr. Henrik Neubauer
Diplomska dela prve in druge generacije študentov po starem študijskem programu Balet, za pridobitev naziva učitelj / učiteljica baleta
Kerin Krek Sonja
Vaje za izboljšanje baletne tehnike
Mentor: Alenka Tomc, prof.
Repar Špela
Ples in religioznost
Mentor: dr. Henrik Neubauer
Žveglič Mihael
Spoznajte klasični balet
Mentor: Alenka Tomc, prof.
Diplomsko delo je zasnovano v video obliki, ki si ga lahko ogledate kot kratke video izseke po posameznih temah.
Cilj diplomske naloge je seznaniti gledalca s ključnimi področji in zanimivostmi baletne umetnosti, s poudarkom na šolanju baletnega plesalca. Diplomska naloga razlaga potek šolanja baletnega plesalca. Na osnovi analize izbrane literature in video posnetkov ter primerjanja različnih praks, so sestavljena izhodišča in vprašanja in na njihovi osnovi zbrana mnenja slovenskih strokovnjakov. Vsebina je razdeljena v pet sklopov, ki so povezani s strokovnim delom profesorjev Višje baletne šole. O zgodovini baletne umetnosti in njenem razvoju govori dr. Henrik Neubauer, vadbo baleta in baletnega izobraževalnega sistema v Sloveniji predstavita Matej Selan in Tanja Pavlič, o anatomiji in zdravju spregovori Senja Trstenjak in pomen psihologije v baletu oriše Alenka Tomc.
Pantić Šindrić Lejla
Dejavniki nastopanja
Mentor: Alenka Tomc, prof.
Skrt Daša
Vloga učitelja v baletni dvorani
Mentor: mag. Olivera Ilič
Rehar Sanja
Poškodbe - strah baletnih plesalcev
Mentor: dr. Senja Trstenjak
Brečko Matea
Kako družina vpliva na motivacijo otrok v baletni šoli
Mentor: Alenka Tomc, prof.
Prhavc Barbara
Barva, svetloba in oder
Mentor: dr. Henrik Neubauer
Repe Maja
Dana Renčelj – baletno ustvarjanje na Bledu
Mentor: dr. Henrik Neubauer
Šuman Anja
Prehrana baletnih plesalcev
Mentor: dr. Henrik Neubauer
Kostrevc Alenka
Osnovni program, obsežnejši in zahtevnejši program ter dodatni pouk baleta v glasbenih šolah v Sloveniji
Mentor: Matej Selan, prof.
Stergulec Tjaša
Baletne predstave kot del zgodovine in razvoja baletne šole v Mariboru
Mentor: dr. Henrik Neubauer
Moškotevc Nataša
Baletna tekmovanja v Sloveniji
Mentor: dr. Henrik Neubauer