Ribič Marinka
vodja oddelka, profesor
Govorilne ure
Sre, 15:00 - 15:45Življenjepis
Marinka Ribič je na Srednji baletni šoli v Ljubljani študij končala z diplomo leta 1986 in je bila s šestnajstimi leti sprejeta v baletni zbor SNG Opera in balet Ljubljana. Leta 1991 je napredovala v skupino baletnih solo zboristov, leta 1995 pa je postala baletna solistka. Ta naziv je ohranjala vse do leta 2006, ko je zaključila svojo baletno kariero.
V dvajsetih letih aktivnega delovanja je kot baletna plesalka plesala solistične vloge v predstavah, ki so bile na repertoarju SNG Opere in baleta Ljubljana in sodelovala s številnimi slovenskimi in tujimi koreografi kot so: Dom Bernarde Albe (Alba) – Julio Lopez, Molitveni stroj Noordung (Guido Von Piquet) – Dragan Živadinov, Don Kihot (Kitrina prijateljica) – Dinko Bogdanić, Giselle (kmečki pas de deux) – Vasile Solomon, Sen kresne noči (Helena )- Julio Lopez, Ana Karenina (Betsy Tverska) – M. Plisecka, Ljubljanski akvareli (Jacinta) – Ksenija Hribar, Ognjena ptica (Kaščejeva žena) -Henrik Neubauer, Trobenta in vrag (vražica) – Vlasto Dedović, Navihanka (Lisina prijateljica) – Heinz Spoerli, Ta ljubezen (solo dekle) – Gagik Ismailian, Pokrajina misli (planet) – Ann Adamović, Pepelka (mačeha)- Jean Christophe Blavier. Z baletnim ansamblom je gostovala v Minsku, Zagrebu, Antwerpnu, Hamburgu in Lizboni.
Od leta 2001 do 2005 je v SNG Opera in balet Ljubljana bila tudi asistentka različnim koreografom: Vlastu Dedoviću (Nori malar), Gagiku Ismailianu (Ta ljubezen), Youriju Vámosu (Coppelia na Montmartru, Hrestač- Božična zgodba).
Sodelovala je tudi v predstavah mariborskega Baleta, v plesnih projektih Televizije Slovenija in plesala v sodobnih projektih in predstavah domačih avtorjev: Matjaža Fariča, Mateje Bučar, Tanje Skok, Uršule Teržan. Z njihovimi deli je gostovala na Dunaju, v Budimpešti, Skopju, Bologni in Sarajevu.
Za Društvo baletnih umetnikov Slovenije je med leti 2002 in 2004 za Baletne večere mladih koreografov na glasbo slovenskih avtorjev pripravila kratke koreografije: Na preizkušnji, Tanka linija, Do tja, nazaj in spet naprej…
Za Srednjo baletno šolo je sestavila nekaj krajših del: Pod dvoriščnim oknom (2004), koreografijo za državno proslavo ob Dnevu državnosti (2007), Kdo se boji svetlobe (2014, skupaj s Tanjo Pavlič) in koreografijo za koncert ob 100. obletnici ustanovitve KGBL (2019). Za letne produkcije baletne in srednje baletne šole je v Cankarjevem domu pripravila divertissemente iz baletov Trnuljčica (2010), Paquita (2013, 2019) in Gusar (2016).
Od 1999 do 2003 je poučevala balet na Srednji vzgojiteljski šoli v programu sodobnega plesa umetniške gimnazije. Od 2003 naprej pa klasični balet kot honorarna sodelavka na Srednji baletni šoli v Ljubljani, kjer je od 2006 redno zaposlena kot učiteljica baleta na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Leta 2018 je postala vodja aktiva Srednje baletne šole.
Od leta 2006 je zunanja ocenjevalka za baletno maturo. Med leti 2011 do 2014 je sodelovala pri pripravi in prenovi učnih načrtov za umetniško gimnazijo – plesna smer, modul A – balet.Od leta 2012 je članica Državne predmetne komisije za splošno maturo, predmet glasba, modul A – balet.
V letih poučevanja na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana je bila mentorica nekaterim baletnim plesalcem in plesalkam, ki so prejeli številna odličja in priznanja na slovenskih (Baltek, Tutu) kot tudi na mednarodnih baletnih tekmovanjih ( Mia Čorak Slavenska v Zagrebu – Hrvaška, International Baltic Ballet Competition v Rigi – Latvija).
Leta 2022 je prejela Škerjančevo diplomo za izredne dosežke na področju baletne pedagogike, ki jo Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana vsako leto podeljuje svojim dijakom in profesorjem.